WhatsApp Image 2019-06-22 at 17.23.12

ראיון (נוסף) עם מאיה טחן

בשבועות האחרונים, מאז הראיון הארוך שפורסם כאן עם מאיה, היא שיחקה בשני טורנירים ביוון ושלושה טורנירים בישראל. הטורנירים החשובים מביניהם היו צמד טורנירים ע”ס 25,000$ בירושלים ועכו. בשניהם מאיה ניצחה בסיבוב הראשון והפסידה בשני, והרוויחה בכך נקודות דירוג יקרות. בזכותן מאיה תעפיל בדירוג הקרוב לאזור המקום ה-750 בעולם, מה שיהפוך אותה לטניסאית הישראלית מס’ 3 בדירוג העולמי, מעל אלופת ישראל מ-2017 ולדה אקשיברובה.

נפגשו במרכז הטניס ברעננה, שם מאיה מתאמנת, ביום חם במיוחד. צפיתי בה מתאמנת באימון אינטנסיבי במיוחד. מישהו שישב לידי ומכיר את מאיה הסתכל ואמר לי בטון משתומם שהיא מאוד נחמדה מחוץ למגרש, ואיך יכול להיות שהיא נראית כל כך נחושה כשהיא עליו. אחרי האימון, מאיה נעלמה לחדר הכושר לעוד שעה שלמה שרק לאחריה דיברנו.

“ביוון היו הפסדים לא טובים,” מאיה סיפרה על הרפתקאותיה בטורנירי היחידות בהם שיחקה. בזוגות דווקא זכתה בתואר לצד דרגינייה ווקוביץ’ הסרבית. “בירושלים הפסדתי בסיבוב השני לטניסאית לא רעה, אבל האמת שלא שיחקתי כל כך טוב. בעכו ניצחתי בסיבוב הראשון טניסאית שאני מאמנת איתה [מיקה דגן-פרוכטמן]. בסיבוב השני הייתי מול פינאליסטית וימבלדון לשעבר בנוער. אם להגיד לך את האמת, לא התלהבתי ממנה,” היא אומרת וצוחקת. “סתם, היא שחקנית טובה, עשתה חצי. בזוגות שיחקתי עם שביט [קמחי], והפסדנו לזוג שלקח את הטורניר. שביט היא שחקנית זוגות טובה. זו בסך הכל הפעם השנייה ששיחקנו ביחד, אז צריכים עוד לעבוד על הכימיה”.

בנתניה, טורניר קטן יותר בו מאיה דורגה שביעית, היא הפסידה בסיבוב הראשון מול ניקול חירין. “במערכה הראשונה הובלתי 1-5, ואחר כך ב-4-5 ו-5-6 היו לי נקודות מערכה. כשהובלתי היא שיחקה טוב, אבל גם עזרתי לה. במערכה השנייה היא הייתה יותר יציבה. זה הפסד מבאס”.

ומה הלאה? “לקחתי דח”ש ואני אמורה להשתחרר מהצבא בספטמבר, אבל אצטרך לקחת עוד דח”ש כדי לטוס לתחרויות בחו”ל. אייל [אומיד, המאמן של מאיה] ואני נחליט לאן, אולי לפורטוגל או קנדה. נראה לאיזה טורנירים אכנס מבחינת דירוג, נרשמתי בעיקר לתחרויות של 25,000$. בגלל שבקרוב כל הדירוג משתנה*, צריכים לראות מה יהיה”.

אין מישהו באיגוד הטניס שיכול לעזור לך להבין מה יהיה הדירוג שלך? “אני יכול לעשות את זה בעצמי, אני פשוט צריכה לקרוא כל מני דברים,” היא אומרת, ואני מתפלא ואומר שברור לי שהיא יכולה לעשות לבד עבודת מחקר, אבל תיארתי לעצמי שיש מישהו שאפשר להתייעץ איתו. מתברר שלא. “אני אגיד לך את האמת, זה לא משנה כל כך. ממילא אני אדע רק בדקה ה-90 לאיזה טורנירים אני נכנסת, הכל משתנה מאוד מהר מבחינת הטניסאיות שנרשמות לטורנירים והדירוג שלהן. צריך לסדר את הדברים ולזרום איתם”.

מסוף אוגוסט יתקיימו בישראל שלוש תחרויות רצופות, אחת מהן בקרית שמונה על סך 25,000$, לאחר מכן אחת בסאג’ור על סך 15,000$, ולאחר מכן תחרות גדולה במיתר על סך 60,000$ שעשויה להיות התחרות החשובה ביותר בשנה כולה עבור הטניסאיות הישראליות.

*מבחינת דירוג, חשוב לציין את המהפכה הקרובה שתחזיר את הגלגל אחורה. במהלך חצי השנה האחרונה, טורנירים ע”ס פרסים של 15,000$ חילקו נקודות דירוג לדירוג המשני של פדרציית הטניס העולמית, בעוד שרק טורנירים של 25,000$ ומעלה חילקו נקודות דירוג לדירוג ה-“ראשי” של התאחדות טניס הנשים. החל מ-5.8.19 שיטת הדירוג הישנה תושב על כנה, וכל נקודות הדירוג מכל הטורנירים יואחדו שוב לדירוג עולמי אחד. כלומר, העדיפות של ניצחון בודד בסיבוב הראשון של טורניר 25,000$ על פני זכייה בטורניר 15,000$ שלם תיעלם.

רשומות נבחרות נוספות

הרשמה למינוי וקבלת עדכון כשמתפרסמת רשומה חדשה